ခင္ယုေမ (၁၉၃၇-၂၀၁၄)

၁၉၃၇ ခုႏွစ္၊ မတ္လတြင္ အဖ ဦးယုဆြမ္း၊ အမိ ေဒၚၾကင္ၿမိဳင္တုိ႔က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ ေမြးဖြားပါတယ္။
၁၉၅၁ ခုႏွစ္မွာ စိန္႔ဖရန္ ကြန္ဗင့္ေက်ာင္းနဲ႔ ၁၉၅၅ မွာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ႏိုင္ငံေတာ္ မိန္းကေလးမ်ား
အထက္တန္းေက်ာင္းတုိ႔မွာ တကၠသိုလ္ ဝင္တန္းအထိ ပညာ သင္ၾကားခဲ့တယ္။
၈ တန္းေက်ာင္းသူ ဘ၀ကတည္းက မိသားစုမ်ားနဲ႔ ေတးေရးဆရာ ၿမိဳ႕မသီးတို႔ ရင္းႏွီးမႈေၾကာင့္
ဂီတဗိမာန္တီး၀ိုင္းနဲ႔ အဲဒီကာလတုန္းက ၀င္ဒါမီယာကေန ထုတ္လႊင့္ေနတဲ့ ျမန္မာ့ အသံမွာ
သီခ်င္း စဆုိခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက ခုေခတ္လို တိပ္နဲ႔ အသံသြင္းၿပီးမွ လႊင့္ရတာမ်ဳိး မဟုတ္ဘဲ
တီး၀ိုင္းနဲ႔ တုိက္႐ိုက္ဆုိၿပီး တိုက္႐ိုက္ လႊင့္ထုတ္ရတဲ့ စနစ္ျဖစ္ပါတယ္။ ကာလေပၚ တီး၀ိုင္း
အဖြဲ႕တစ္ဖြဲ႕ သီဆုိလႊင့္ထုတ္တဲ့ အထဲက ပရိသတ္ႀကိဳက္မယ့္ အဆင့္မီ သီခ်င္းမ်ားကိုသာ
ဓာတ္ျပားရ သီခ်င္း အျဖစ္ သတ္မွတ္ၿပီး ျမန္မာ့အသံမွ အႀကိမ္ႀကိမ္ ထုတ္လႊင့္ေပးတဲ့ စနစ္ ျဖစ္ပါတယ္။

ဓာတ္ျပား မရတဲ့ သီခ်င္းမ်ား ကေတာ့ တစ္ႀကိမ္နဲ႔တင္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားခဲ့ပါတယ္။ ေဒၚခင္ယုေမ
ပထမဦးဆုံး သီဆုိခဲ့တဲ့သီခ်င္းက ေမပန္းခ်ီ လို႔ ဆုိပါတယ္။ သူကိုယ္တုိင္က ပန္းခ်ီဆြဲတာကို
၀ါသနာပါသူျဖစ္လုိ႔ ေတးေရးဆရာက ေမပန္းခ်ီ ဆုိတဲ့ သီခ်င္းကို ေရးေပးခဲ့တာလို႔ ေဒၚခင္ယုေမက
ဆုိပါတယ္။ အဆုိေက်ာ္ ဘ၀မွာ ေအာင္ျမင္လာေတာ့ ဓာတ္ျပား ေလာကကို ေရာက္ရွိလာပါတယ္။
စုံေတာၿမိဳင္၊ လူညိဳယဥ္၊ ႐ိုင္းတဲ့စင္ေရာ္၊ ျမင္းလွည္း ကေလးနဲ႔ေပ်ာ္ အစရွိတဲ့ ေတး သီခ်င္းေပါင္း
မ်ားစြာကို ေရာင္းတန္း ဓာတ္ျပားအျဖစ္ သီဆုိ အသံသြင္းခဲ့ရပါတယ္။

အသက္ ၁၈၊ ၁၉ အရြယ္ ၁၉၅၇-၅၈ ေလာက္မွာ ဒါ႐ိုက္တာ ဦးခ်င္းစိန္က ေခၚေဆာင္မႈနဲ႔ သက္
လို႔ အမည္ေပးထားတဲ့ ႐ုပ္ရွင္ ကားတစ္ကား စတင္ ႐ိုက္ကူးခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သက္ က
အိမ္ေထာင္ေရး ဇာတ္ကားတစ္ကားျဖစ္ၿပီး တစ္ကားလံုး နီးပါး မင္းသမီး ငိုရတဲ့ ဇာတ္ျဖစ္ေန
တာေၾကာင့္ ဆရာ ဦးခ်င္းစိန္က မင္းသမီးသစ္ တစ္ေယာက္ကို ဒီလို ပြဲထုတ္လို႔ မျဖစ္ဘူး၊
အဆုိေက်ာ္ မင္းသမီး အေနနဲ႔ ေပါ့ေပါ့ပါးပါး ဇာတ္ကား တစ္ကားနဲ႔ ပြဲဦး ထြက္သင့္တယ္ ဆုိၿပီး
ဒါ႐ိုက္တာ ဦးလွ တင္လက္ကို အပ္လိုက္ပါတယ္။ သက္ ဇာတ္ကား ႐ိုက္ကူးမႈကို ေခတၱရပ္ဆိုင္းၿပီး
ဒါ႐ိုက္တာ ဦးလွတင္ ႐ိုက္ကူးတဲ့ ဤဘ၀၀ယ္ ဟာသကားမွာ အဲဒီေခတ္ အခါတုန္းက နာမည္ႀကီး
ဟာသ သ႐ုပ္ေဆာင္ျဖစ္တဲ့ ဦးဖိုးပါႀကီးနဲ႔ တြဲၿပီး သ႐ုပ္ ေဆာင္ခဲ့ရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေဒၚခင္ယုေမရဲ
႕ ပြဲဦးထြက္ ႐ုပ္ရွင္ကားဟာ ဤဘ၀၀ယ္ လို႔ မွတ္တမ္း တင္ရပါတယ္။

ေဒၚခင္ယုေမက အဆုိေက်ာ္ဘ၀ကေန သ႐ုပ္ေဆာင္ ျဖစ္လာေတာ့ ပင္ကို ကတည္းက ၀ါသနာပါတဲ့
ဖက္ရွင္မ်ဳိးစုံကို တီထြင္၀တ္ ဆင္လာျခင္းေၾကာင့္ ျမန္မာ ႏိုင္ငံတစ္လႊားမွာ ခင္ယုေမ ဖက္ရွင္ဆုိၿပီး
ဖက္ရွင္ေပါင္း မ်ားစြာ ေခတ္စားခဲ့ပါတယ္။ ခုေခတ္ မိန္းကေလးမ်ား ၀တ္ေနၾကတဲ့ ဒူးေအာက္ေရာက္
စကတ္ထဘီမ်ားဟာ ခင္ယုေမ ေခတ္တုန္းက တီထြင္ခဲ့ၿပီးသား ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက
လူႀကီးမ်ားက လယ္သူမဖက္ရွင္လို႔ ၾသဘာ ေပးခဲ့ၾကပါတယ္။ ဆံပင္ ဖက္ရွင္နဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔လည္း
ငယ္ထိပ္တည့္တည့္မွာ ဘူး ပြင့္သဏၭာန္ အပြင့္ေဖာ္တဲ့ ဆံပင္ ဖက္ရွင္ကို တီထြင္ခဲ့တဲ့ အျပင္ ဗီးဟိုက္
လို႔ ေခၚတဲ့ ပ်ားအုံပုံစံ ဆံပင္ဖက္ရွင္ဟာလည္း ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ခင္ယုေမ စတင္ တီထြင္ခဲ့တာပါ။

႐ုပ္ရွင္မင္းသမီးအျဖစ္ ႐ုပ္ရွင္ကားေပါင္းမ်ားစြာ ႐ိုက္ကူးခဲ့ရပါတယ္။ ႐ုပ္ရွင္ ထူးခြၽန္ဆုကို ၁၉၆၁
ခုႏွစ္မွာ မႏၲေလး ႐ုပ္ရွင္က ႐ိုက္ကူး ထုတ္လုပ္ခဲ့တဲ့ ကိုယ္ပိုင္ ေမတၱာ ဇာတ္ကားနဲ႔ ပထမဆုံးအႀကိမ္
အမ်ဳိးသမီး ပညာသည္ ဆုကို ရရွိခဲ့ပါတယ္။ ထူးခြၽန္ဆုေပးပြဲ က်င္းပခ်ိန္မွာ ႐ုပ္ရွင္လုပ္ငန္းက
ဆက္သြယ္ အေၾကာင္းၾကားခဲ့ ေပမယ့္ သံေတာင္၊ ေဘာဂလိ ေတာထဲမွာ ပုလဲမ်က္ရည္
႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားကို သြားေရာက္ ႐ိုက္ကူးေနခ်ိန္ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ရန္ကုန္သို႔ ျပန္မလာႏိုင္ခဲ့ပါဘူး
။ ေဒၚခင္ယုေမကိုယ္စား သ႐ုပ္ေဆာင္၊ ဒါ႐ိုက္တာ ဗိုလ္ဘကိုက ဆုတက္ ယူေပးခဲ့ပါတယ္။

၁၉၇၅ ခုႏွစ္မွာ ဒါ႐ိုက္ တာ ဦးသုခ ႐ိုက္ကူးခဲ့တဲ့ ေရႊျခည္ေငြျခည္တန္းပါလို႔ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားနဲ႔
အမ်ဳိးသမီး ဇာတ္ေဆာင္ဆုကို ဆြတ္ခူးႏုိင္ခဲ့ျပန္ပါတယ္။ ၁၉၆၅ ခုႏွစ္မွာ ဒါ႐ိုက္တာ၊ သ႐ုပ္ေဆာင္
ဦးေက်ာ္ေဆြနဲ႔ အိမ္ေထာင္က်ခဲ့ပါ တယ္။ ေကာလိပ္ဂ်င္ေန၀င္း၊ ျမတ္ေလးတို႔နဲ႔ တြဲဖက္ ပါ၀င္
သ႐ုပ္ေဆာင္တဲ့ မလိခခ်စ္သူ ဇာတ္ကား႐ိုက္ကူးၿပီး ျပန္လာခ်ိန္မွာ ကိုယ္၀န္ရွိခဲ့ၿပီး ၁၉၇၁ ခုႏွစ္မွာ
တစ္ဦးတည္းေသာ သားကို ေမြးဖြားခဲ့ပါတယ္။ ဖခင္ျဖစ္သူ ဦးေက်ာ္ေဆြက ေက်ာ္ေဆြဆက္လို႔
အမည္ေပး ခဲ့ေပမယ့္ ေဒၚခင္ယုေမကေတာ့ သူ႕သားနာမည္ကို ေအာင္ေက်ာ္မိုးလို႔သာ အမည္
တြင္ေစပါတယ္။ တစ္ဦးတည္းေသာ သား ေအာင္ေက်ာ္မုိးက အခု အသက္ ၃၇ ႏွစ္ရွိၿပီး အေမရိ
ကန္ျပည္ေထာင္စုမွာ ေနထုိင္လ်က္ရွိကာ ေျမးမ အယ္ရစ္ကာမိုးနဲ႔ ေျမးေယာက်္ားေလး
ရပ္ဆယ္မိုးတုိ႔ ထြန္းကားခဲ့ၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။

တစ္ေယာက္တည္း ႐ုန္းကန္ေနထုိင္ရတဲ့ ဘ၀မွာ ေဒၚခင္ယုေမဟာ လူလိမ္ လူေကာက္မ်ားစြာနဲ႔
ၾကံဳေတြ႕ၿပီး လိမ္လည္မႈမ်ား ခံခဲ့ရပါ တယ္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ ကမၻာ ေအးဘုရားလမ္းေဘးက လမ္းသြယ္
တစ္ခုျဖစ္တဲ့ သီရိ မဂၤလာရိပ္သာ လမ္းသြယ္ထဲမွာ ေျမႏွစ္ကြက္ ပိုင္ဆုိင္ခဲ့ၿပီး မ်က္ႏွာစာ အကြက္ကို
တိုက္ေဆာက္၊ အငွားခ်ၿပီး အတြင္းဘက္က အကြက္မွာ ကိုယ္တုိင ္ေနထိုင္ဖို႔ သီးျခားေဆာက္
လုပ္ေနထုိင္ခဲ့ပါတယ္။ ေရွ႕က တိုက္ကုိ သြင္းကုန္ ထုတ္ကုန္ လုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္တဲ့ ကုမၸဏီ တစ္ခုက
ႏွစ္ရွည္ငွားရမ္းဖို႔ အတြက္ ျပင္ဆင္ ေဆာက္လုပ္ဖို႔ လိုအပ္လာတာေၾကာင့္ သုံးလနဲ႔ အၿပီးေဆာက္လုပ္ေပးမယ္
ဆုိတဲ့ ကန္ထ႐ိုက္ကို အပ္လိုက္ေပမယ့္ ေငြမ်ားအလိမ္ ခံလိုက္ရၿပီး ေဆာက္လက္စ တုိက္မွာလည္း
တန္းလန္းနဲ႔ ရပ္သြားပါတယ္။ တုိက္ဆက္ေဆာက္ႏိုင္ဖို႔ အတြင္းဘက္က ေျမကြက္ကို ခြဲေရာင္းလိုက္ၿပီး
ေရွ႕ကတုိက္ကို ၿပီးေအာင္ ေဆာက္ခဲ့ပါတယ္။ တုိက္ေဆာက္ၿပီး ပိုလွ်ံတဲ့ ေငြကို စားစရိတ္ ရႏိုင္ေအာင္လို
႔ ပုဂၢလိက ေငြစု ေငြေခ်းလုပ္ငန္းထဲ ထည့္ထားခဲ့ရာက ကုမၸဏီ ဖ်က္သိမ္းသြားတဲ့ အတြက္ လက္မဲ့ျဖစ္ခဲ့ရျပန္ ပါတယ္။

ေဆာက္ၿပီးတဲ့တိုက္ကို ေရႊျခည္ေငြျခည္မွာ အတူ သ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ့တဲ့ ခ်ဳိျပံဳး ေရာက္လာၿပီး
႐ုပ္ရွင္သမားေတြကို ငွားပါလားလို႔ အၾကံေပး တုိက္တြန္းခဲ့ရာကအစ ခုခ်ိန္ထိ ေဒၚခင္ယုေမရဲ႕
တိုက္ကို ႐ုပ္ရွင္သမားမ်ား ႐ိုက္ကူး ေနၾကဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေဒၚခင္ယု ေမက “အရင္
တုန္းကေတာ့ တစ္လမွာ ရက္ ၂၀ ေလာက္ ငွားရပါတယ္။ ခုေတာ့ ၁၀ ရက္ေတာင္ မျပည့္
တတ္ေတာ့ဘူး”လို႔ ဆုိပါတယ္။ သူ႕အိမ္မွာ ႐ုပ္ရွင္သမားေတြ ၀င္ထြက္ သြားလာေနၾကေပမယ့္
႐ိုက္ကြင္းေပၚ ေရာက္တဲ့ သူမ်ား ေဒၚခင္ယုေမကို မေတြ႕ၾကရပါဘူး။ ႐ိုက္ကြင္း ရွိတဲ့ ေန႔ဆုိရင္
ေဒၚခင္ယုေမက သူ႕အခန္းထဲမွာပဲ စားစရာ ေသာက္စရာ အျပည့္အစုံ နဲ႔ အခန္းတံခါး ပိတ္ေနတာပါ။

ဒီအသက္အရြယ္မွာ သူနဲ႔လိုက္ဖက္တဲ့ ဇာတ္႐ုပ္မွာ သ႐ုပ္ေဆာင္မယ္ ဆုိရင္ ျဖစ္ႏိုင္ေသးေပမယ့္
ေဒၚခင္ယုေမကေတာ့ လုံး၀ျငင္းပါတယ္။ ဒီအလုပ္ကို လုပ္ဖို႔ စိတ္မ၀င္စားေတာ့ဘူးလို႔လည္း
ဆုိပါတယ္။ က်န္းမာေရး အေျခအေနက ကင္ဆာေရာဂါျဖစ္ ပြားခဲ့ဖူးၿပီး ကင္ဆာေပ်ာက္ခဲ့ေပမယ့္
တစ္မ်ဳိးမဟုတ္ တစ္မ်ဳိး ေဖာက္ေနတာပဲလို႔ ေဒၚခင္ယုေမက ဆုိပါတယ္။ လက္ရွိ အေျခအေနမွာ
လက္တစ္ဖက္နဲ႔ ေျခေထာက္ တစ္ဖက္က ေသြးျပန္ေၾကာမ်ား ပိတ္ေနတာေၾကာင့္ လက္မ်ား
ေရာင္ကိုင္းေနသလို ေျခေထာက္ကလည္း ေျခဖမိုး တစ္ခုလုံး ေရာင္ကိုင္းေနတာ ေတြ႕ရပါတယ္။
လက္ရွိ ေနအိမ္ျဖစ္တဲ့ အမွတ္ (၂၉/ေအ) သီရိမဂၤလာ ရိပ္သာလမ္းမွာ တူမကေလး မ်ားရဲ႕
ေစာင့္ေရွာက္မႈနဲ႔ ေနထုိင္လ်က္ ရွိပါတယ္။

Credit for Article Primary Source
Article Published in Delaware Avenue, Santa Monica,CA. U.S.

Advertisements

2 responses to “ခင္ယုေမ (၁၉၃၇-၂၀၁၄)

  1. Pingback: MyanmarLatestNews » ခင္ယုေမ (၁၉၃၇-၂၀၁၄)·

Comments are closed.